12-13 травня 2021 року в Льотній академії НАУ, проведено IV Міжнародну науково-практичну конференцію «Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін» в online форматі, основною метою якої є представлення інноваційного досвіду освітніх закладів за напрямами STEM-освіти, демонстрації рівня досягнень в інноваційній сфері та створення платформи для спілкування педагогів, науково-педагогічних працівників, аспірантів, докторантів, студентів.

Конференція внесена до затвердженого Плану заходів МОН України та зареєстрована в Державній науковій установі «Український інститут науково-технічної експертизи», посвідчення №246 від 04.03.2021 р.

Представники 45 закладів освіти різного типу та профілю взяли участь у міжнародній науково-практичній конференції, серед них: Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, м. Київ; Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України м. Київ; Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ; Національний центр «Мала академія наук України», м. Київ, Інститут обдарованої дитини НАПН України, Київ; Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, м. Київ.

Учасниками конференції були представники з м. Києва, м. Вінниці, м. Одеси, м. Харкова, м. Кам’янець-Подільсього, м. Львова, м. Сум,  м. Херсона, м. Кропивницького, м. Вінниці, м. Запоріжжя, м. Дніпро, м. Одеса, м. Черкаси та ін.

Своїм практичним досвідом та напрацюваннями, впровадженням інноваційних технологій в аспекти розвитку STEM-освіти поділилися представники: Технопарк «Flight City 4.0», Кропивницький; Inter Systems Ltd, Ukraine, Київ; Founder & Consultant, Games Analysts, Germany; CEO, Founder, Colombia.

В конференції прийняло участь понад 100 учасників, серед них: 15 докторів наук, 12 професорів,  50 кандидатів наук, 16 старших наукових співробітників, 12 наукових співробітників, 25 доцентів, 3 молодших наукових співробітники, 5 завідувачів відділів різних наукових структур, 2 методисти та 10 вчителів, аспіранти, магістранти, студенти.

Відкрив конфренцію заступник начальника Льотної академії НАУ з наукової, навчально-виховної роботи, к.т.н. Сорока Михайло Юрійович, акцентувавши увагу на важливості впровадження STEM-технологій в освітній процес закладів освіти, зокрема академії. Відзначив громіздку роботу академії в тенденції інноваційних аспектів та виконання роботи з дослідно-експериментального дослідження із створення віртуального STEM-центру.

До вітального слова приєдналися представники провідних наукових установ України, а саме: Головко Микола Васильович, заступник директора з наукової роботи, провідний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, к.пед.н., доцент, с.н.с., Київ; Пінчук Ольга Павлівна, заступниця директора з науково-експериментальної роботи Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, к.пед.н., с.н.с., Київ; Гончарова Наталія Олександрівна, старша наукова співробітниця відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», старша наукова співробітниця відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, к.пед.н., Київ; Стрижак Олександр Євгенійович, заступник директора з наукової роботи Національного центру «Малої академії наук України», д.т.н., Київ; Война Галина Георгіївна, директорка НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т. Шевченка – ЦПВ «Контакт», кандидатка наук з державного управління, Кропивницький.

На конференції було заслухано 25 доповідей, що містили ґрунтовний досвід наукового, методичного, інноваційного характеру.

На пленарному засіданні конференції актуальними були доповіді:

1) Неділько Сергія Миколайовича, голови правління технопарку «Flight City 4.0», д.т.н., професор, Кропивницький.

АСПЕКТИ ІННОВАЦІЙНОГО STEM-СЕРЕДОВИЩА: ПІДГОТОВКА ІННОВАТОРІВ NEXTGENERATION

2) Гончарової Наталії Олександрівни, к.пед.н, старша наукова співробітниця відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», старша наукова співробітниця відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, Київ.

Сучасні технології в STEM-освіті: доповнена реальність

3) Войни Галини Георгіївни, директорки НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т. Шевченка – ЦПВ «Контакт», кандидатки наук з державного управління, Кропивницький.

STEM-ОСВІТА В НВО СЗНЗ І СТУПЕНЯ «ГАРМОНІЯ» - ГІМНАЗІЯ ім. Т. Шевченка ЯК СКЛАДОВА ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

4) Садового Миколи Ілліча, д.пед.н., професор, завідувача кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, Кропивницький.

ЕВОЛЮЦІЯ РОБОЧОГО ЕНЕРГЕТИЧНОГО ТІЛА -РУШІЙНА СИЛА РОЗВИТКУ

5) Сороко Наталії Володимирівни,завідувачки відділом технологій відкритого навчального середовища Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України,к.пед.н., Київ.

СТАН ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ STEАM ПІДХОДУ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

6) Сліпухіної Ірини Андріївни,д.пед.н., професорки, Національного авіаційного університету,головної наукової співробітниці відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру «Малої академії наук України», Київ.

ІНСТРУМЕНТАЛЬНА ЦИФРОВА ДИДАКТИКА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ 

7) Сіпія Володимира Володимировича,к.пед.н.,  провідного наукового співробітника відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, Київ.

ЦИФРОВА ЛАБОРАТОРІЯ NEULOG ЯК СКЛАДОВА STEM КАБІНЕТУ

8) Коробкіної Олени Василівни, викладачки-методиста  економічних дисциплін вищої категорії ВСП «Одеський технічний фаховий коледж Одеської національної академії харчових технологій», Одеса.

SТЕАМ-ПРОЕКТ «ЕВРИКА»  ЯК  ВІРТУАЛЬНА ТРЕНУВАЛЬНА ПЛАТФОРМА ДЛЯ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ ТА КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ

У процесі проведення конференції її учасникам був проведений тренінг, щодо впровадження інноваційних STEM-технологій в освітній простір сучасності. Цікавими були тренінги: Чернецького Ігоря Станіславовича, к.пед.н., завідувача відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру «Малої академії наук України» на тему: «Використання інструменту для відеоаналізу зображень при розв’язувані фізичних задач» таКосик Вікторії Миколаївни,старшої викладачки кафедри природничо-математичної освіти та технологій Інституту післядипломної освіти Київського університету ім. Бориса Грінченка, директорки Центру освітнього консультування на тему: «Використання програмного засобу MOZABOOK для роботи над STEM-проєктом».

Заслухавши та обговоривши онлайн виступи з доповідями учасників конференції науковою керівницею конференції, д.пед.н., доценткою, професоркою кафедри фізико-математичних дисциплін Кузьменко Ольгою Степанівною було підведено підсумки наукового заходу, обговорено та затверджено проєкт рішення, щодо перспектив розвитку STEM-освіти в Україні; проведення експериментальних досліджень ефективності впровадження STEM-технологій в освітній процес ЗВО, ЗЗСО та закладів передвищої освіти.

Як результатом завершення IVМіжнародної науково-практичної конференції «Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін», присвяченої 70-річчю Льотної академії НАУ є отримання учасниками сертифікатів їхньої участі та збірників матеріалів. 

Програма IV Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін», присвяченої 70-річчю Льотної академії НАУ.