Школа вищої льотної підготовки створювалась в період бурхливого розвитку цивільної авіації, викликаного появою у повітряному просторі нових літаків – «Ту-104», «Ил-18», «Ан-10» та інших. Це різко змінило вимоги до льотного та технічного кадрового складу, адже діючі на той час навчальні авіаційні заклади не були спроможні вирішити задачу підготовки на такі типи літаків. Першочерговим завданням для ШВЛП ЦА було перенавчити льотний склад на літак «Ли-2». Але протягомстановлення та розвитку навчального закладу освоювались все нові типи літаків: « Ан-2», «Ил-14», «Ан-24», «Як-40».

В льотній школі йшов неперервний процес покращення методики вивчення, будівництва нових навчальних корпусів, лабораторій та тренажерів.

На початку 60-х років у цивільній авіації однією з гостродефіцитних професій стала професія штурмана повітряного корабля. І саме Кіровоградська ШВЛП стала єдиним навчальним закладом в цивільній авіації, де готували штурманські кадри. 1 вересня 1961 року здійснили перший набір курсантів – штурманів в кількості 100 осіб.

В середині 60-х років в цивільній авіації ускладнились обставини з диспетчерським складом, оскільки ускладнився повітряний рух за рахунок збільшення інтенсивності польотів великих швидкісних літаків, що підвищило вимоги до спеціалістів управління повітряним рухом. І знов колектив ШВЛП взявся за цю нелегку справу. У 1965 році було створено відділення по підготовці диспетчерів УПР, а перших спеціалістів служби випустили в 1967 році.

З року в рік в ШВЛП розширювалась географія іноземних курсантів. В цілому за 18 років існування ШВЛП пройшли навчання більше 2000 спеціалістів з майже 50 держав.

Значний внесок у підготовку льотного складу зробила тренажерна група. Вона розпочала свою діяльність з простих тренажерів «Ли-2» та «Ан-2» в 1961 році, згодом до 1972 році мала вже 5 тренажерів «Ан-24» та один тренажер «Як-40». Це не тільки збільшило кількість екіпажів, але й значно знизиловартістьїхньої підготовки (одна година польоту на тренажері в 12-15 разів нижча вартості на реальному літаку ).

Окрім того, екіпаж міг відпрацьовувати дії в особливих обставинах до рівня усвідомленої автоматизації без реального ризику.

У 1976 році встановлений та введений в експлуатацію перший спеціалізований штурманський тренажер СШТ-70.

Наприкінці 1970 року постало питання про виокремлення підготовки штурманів та диспетчерів служби руху в самостійний спеціальний навчальний заклад. У зв’язку з цим Міністр цивільної авіації видав наказ, згідно з яким з 1-ого січня 1971 року у Кіровоградській ШВЛП було організовано Кіровоградське льотно-штурманське училище (КЛШУ ЦА). Була створена окрема навчальна ескадрилья, оснащена спеціалізованими літаками «Ан-24 УШ».

Училище готувало спеціалістів до 1986 року, у зв’язку з тим, що в цей час, у КВЛУ ЦА були організовані факультет повітряної навігації и факультет управління повітряного руху, які готували спеціалістів з вищою освітою. З1971 по 1986 КЛШУ підготувало 10678 спеціалістів для Аерофлоту та іноземних авіакомпаній.

Підводячи підсумки діяльності ШВЛП (1960-1978рр.), варто зазначити, що за 18 років існування було підготовлено близько 55290 авіаспеціалістів. З них: 34844 пілоти на літаках «Ан-2», «Ли-2», «Ли-14», «Ан-24/26», «Як-40»; 4120 -  штурманів ; 6330 – диспетчерів; 7217 – бортмеханіків ; 477 – бортрадистів; 2306 – спеціалістів ІАС.

(Далі буде…)