KROPYVNITSKY«STEM-SPRING– 2018»

20-21 квітня 2018 р. в Льотній академії Національного авіаційного університету пройшов Всеукраїнський фестиваль "KROPYVNITSKY STEM-SPRING - 2018". Фестиваль одночасно відбувався в наступних містах: Кропивницький, Київ, Одеса, Запоріжжя, Чернігів, Суми, Миколаїв.

Організаторами Всеукраїнського фестивалю «KROPYVNITSKY STEM-SPRING - 2018» були: Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» (м. Київ),Льотна академія Національного авіаційного університету, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т. Шевченка – ЦПВ «Контакт», ГО «Соціальна справедливість «Совість».

У фестивалі прийняли участь представники з Державної наукової установи «Інституту модернізації змісту освіти» м. Києва, м. Львова, м. Краматорська, м. Харкова, м. Миколаїва, м. Кропивницького та Кіровоградської області, а саме: Управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації, Льотна академія Національного авіаційного університету, Центральноураїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Кіровоградський інститут регіонального управління та економіки, Кропивницький коледж механізації сільського господарства, НВО № 1, ЗШ І-ІІІ ст. №2, ЗОШ № 3, ЗОШ № 5, НВО № 6, ЗОШ № 9, ЗОШ № 10, НВО № 19, НВО № 21, НВО «Мрія», НВО №35,  гімназія №5 імені Тараса Шевченка, НВО № 20, НВО № 24, НВО №25,   НОВ № 32,  НВО № 33, гімназія № 9, «Вікторія-П», школа-інтернат ліцей «Сокіл», ПАО «Гідросила»,  НВО  Помічнянська ОТГ, Новоукраїнська НВО №8, ЗНЗ І-ІІІ ступеня № 16 м.Олександрія, Чечеліївська ЗШ І-ІІІ ст. Петрівський район, Маловисківський РГДЮТ, Зош № 9 м. Павлоград, Балахівська школа І-ІІ ступеня, філія Новостародубівської ЗШ І-ІІ ст.

20-21 квітня 2018 р. до фестивалю зареєстровано  645 учасників, з них: 229 науковців, педагогічних працівників та 416 дітей.

Фестиваль проводився з метою ознайомлення педагогічної громадськості з напрямами STEM-освіти, обміну досвідом, підвищення інтересу молоді до винахідницької та науково-дослідницької діяльності та сучасної науки, створення платформи для спілкування однодумців, пошуку і підтримки перспективних наукових ідей та демонстрації рівня освітніх досягнень в інноваційній сфері.

Напрями роботи Всеукраїнського фестивалю «STEM-ВЕСНА-2018»:

1. Від теорії до практики: конференції, семінари, круглі столи, майстер-класи.

2. Від ідеї до міжнародного визнання: змагання, конкурси, хакатони, турніри.

3. Від цікавої науки до STEM-проектів: виставки, фестивалі.

4. Від навчання до успішної кар’єри: уроки, тренінги, семінари, зустрічі з менторами, екскурсії.

5. Від вчителя до диригента НУШ: семінари вчитель-вчителю, майстер-класи, обмін досвідом.

Фестиваль проводився як в аудиторному так і on-line режимах.

В урочистій атмосфері було надано вітальне слово:

1) Патрикеєвій Олені Олександрівні начальнику відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інституту модернізації змісту освіти», м.Київ.

 

2) Недільку Сергію Миколайовичу- начальнику Льотної академії Національного авіаційного університету, д.т.н., професору.

 

3) Соколенко Уляні Василівні – заступнику начальника управління освіти, науки молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації.

 

4)  Войні Галині Георгіївні - директору  НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т. Шевченка – ЦПВ «Контакт», к.н. з держ. управління.

 

5) Полякову Костянтину Сергійовичу – координатору ГО “Соціальна Справедливість “Совість” у Кіровоградській області.

 

Науково-теоретичні засадами розвитку STEM-освіти в м. Кропивницькому розглядалися на Всеукраїнському освітньому форумі «STEM-світ високих технологій: сучасні формати освіти XXI століття».

Цікавими та актуальними були доповіді:

1) Неділька С.М. – начальника Льотної академії Національного авіаційного університету, д.т.н., професор, м. Кропивницький.

              Неділька В.М. - директора Науково-виробничого інституту аеронавігації Льотної академії Національного авіаційного  університету, к.т.н., доцент, м. Кропивницький.

 

РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ОСНОВ STEM-ОСВІТИ У РАМКАХ ІННОВАЦІЙНОГО ТЕХНОПАРКУ «FLIGHTCITY 4.0»

 

2) Садового М.І. - завідувача кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, д.пед.н., професор, м. Кропивницький.

 

МЕХАТРОНІКА ЯК СКЛАДОВА STEM-ОСВІТИ У НАВЧАННІ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ДИСЦИПЛІН

 

3) Кузьменко О.С. – доцента кафедри фізико-математичних дисциплін Льотної академії Національного авіаційного університету, к.пед.н., доцента, докторанта кафедри фізики та методики її викладання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький.

 

НОВІТНЯ МОДЕЛЬ НАВЧАЛЬНОГО STEM-СЕРЕДОВИЩА ФІЗИКИ В ОСВІТНІЙ ПАРАДИГМІ ХХІ СТОЛІТТЯ

 

4) Задорожної О.В. – доцента кафедри фізико-математичних дисциплін Льотної академії Національного авіаційного університету, к.пед.н.

     Ковальова Ю.Г. – доцента кафедри фізико-математичних дисциплін Льотної академії Національного авіаційного університету, к.т.н.

 

КОНСТРУЮВАННЯ ТА ПРОГРАМУВАННЯ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ ТА РОБОТОТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ В КОНЦЕПЦІЇ STEM-ОСВІТИ

 

5) Ізвалова О.В. – доцента кафедри інформаційних технологій Льотної академії Національного авіаційного університету, к.т.н., м. Кропивницький.

 Єршова В.В. – Project Manajer в Flight City 4.0., аспіранта Льотної академії Національного авіаційного університету, м. Кропивницький.

 

РОЗВИТОК STEAM КОМПЕТЕНЦІЙ У ПРОЦЕСІ ГРУПОВОЇ РОБОТИ НА ГЕЙМ-ДЖЕМАХ

 

6) Войни Г.Г. - директора  НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т. Шевченка – ЦПВ «Контакт», к.н. з держ. управління, м. Кропивницький.

            Дудіч Г.В. – вчителя англійської мови НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т. Шевченка – ЦПВ «Контакт», Фіналіста конкурсу Global Tearcher Prize, спікера міжнародного освітнього форуму Global Education and Skills Forum.

ВІД STEM ДОSTEAM: РОЗВИТОК ІНТЕРЕСУ ДО ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН ЧЕРЕЗ ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД. ПАВУТИНА ЗНАНЬ.

Методичними підходами розвитку STEM-освіти в Кіровоградській області ділилися науковці закладів вищої освіти та вчителі загальноосвітніх навчальних закладів різного типу та профілю на  Всеукраїнському «Марафоні STEM–уроків», який проводився в два етапи.

Перший етап проходив 20 квітня 2018 року на базі НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія»-гімназія ім. Т. Шевченка - ЦПВ «Контакт», де було запропоновано дві паралельні сесії STEM-уроків, що відбулися в:  початковій та середній школі. Цікавими були STEM-уроки: STREM-ART фестиваль «Яблуко»; урок-подорож «Пара як рушій прогресу й фантастики»; урок-квест «Навколо світу за 80 днів». 

Після перегляду трьох фрагментів уроків було розглянуто «Зону майбутнього», де глядачі знайомилися з новітніми технологіями, які можна застосовувати на уроках природничого циклу, дізнались про особливості роботи на платформі Scientix.

В «Марафоні STEM–уроків» №1  на базі гімназії №5 імені Т. Шевченка доповідали:

  1. 1.  Кучеренко С.С., Єрьоменко О.Г., Зозуля Ю.А. - учителі початкових класів  НВО - гімназіі ім.Т.Шевченка, м. Кропивницький.

STREM-ART ФЕСТИВАЛЬ «ЯБЛОКО»

 

  1. 2.  Харченко І.В. - учитель англійської мови НВО – гімназіі ім.Т.Шевченка, м. Кропивницький;

         Самсонова Н.В. – учитель фізики НВО – гімназіі ім.Т.Шевченка, м. Кропивницький;

         Мамалига А.Т. – учитель природознавства НВО – гімназіі ім.Т.Шевченка, м. Кропивницький.

УРОК-ПОДОРОЖ «ПАРА ЯК РУШІЙ РОЗВИТКУ Й ФАНТАСТИКИ»

 

3.Троян О.П. – учитель економіки НВО – гімназіі ім.Т.Шевченка, м. Кропивницький;

Рожачук І.В. – учитель української мови та літератури НВО – гімназіі ім.Т.Шевченка, м. Кропивницький;

Данілова Л.Г. – учитель математикиНВО – гімназіі ім.Т.Шевченка, м. Кропивницький.

УРОК-КВЕСТ «НАВКОЛО СВІТУ ЗА 80 ДНІВ»

 

21 квітня 2018 р. в Льотній академії Національного авіаційного університету проходила виставка «Професії майбутнього», другий етап Всеукраїнського «Марафону STEM–уроків» та круглий стіл «Від теорії до практики впровадження STEM-технологій у навчальний процес викладання природничо-наукових дисциплін».

У виставковій локації «Професії майбутнього» прийняли участь факультети Льотної академії Національного авіаційного університету, а саме: факультет льотної експлуатації, факультет обслуговування повітряного руху, факультет менеджменту;  школа «Ш++»; Будинок дитячої та юнацької творчості; Кропивницька міська станція юних техніків; представники ДСНС та поліції.

В «Марафоні STEM–уроків» № 2 на базі Льотної академії Національного авіаційного університету доповідали:

1. Бузько В.Л. - учитель вищої категорії, учитель-методист, кандидат педагогічних наук комунального закладу «Навчально-виховне об'єднання №6 «Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», м. Кропивницький.

 

ВИКОРИСТАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ЗАДАЧ У ПРОЦЕСІ ПРОВЕДЕННЯ БІНАРНИХ УРОКІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ

 

2. Руденко Е.В. – аспірант кафедри фізики та методики її викладання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький.

 

ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ STEM-МОДЕЛЕЙ ФІЗИЧНИХ ЯВИЩ ТА ПРОЦЕСІВ

 

3. Фролова Н.М. – учитель інформатики гімназії нових технологій навчання, м. Кропивницький.

 

ВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

 

4.Хомутенко М.В. - аспірант кафедри фізики та методики її викладання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький.

 

ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧО-ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ

 

5.Цьома В.Д. – учитель української мови та літератури гімназії №9, м. Кропивницький.

 

НОВІ ПІДХОДИ У ВИКЛАДАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ У РОЗРІЗІ STREAM-ОСВІТИ В КЛАСАХ ФІЛОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

 

В рамках одного з напрямів роботи фестивалю – «Від цікавої науки до STEM-проектів: виставки, екскурсії», гості фестивалю відвідали музейний комплекс історичного краєзнавства, Клуб українсько-норвезького партнерства, Норвезький екологічний сквер, сквер імені Івана Кожедуба. Ці музейні локації стали ще однією платформою для спілкування педагогів-однодумців щодо впровадження STEM-технологій у навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів та закладів вищої освіти.

Після цікавої екскурсії продовження слідувало під час проведення круглого столу «Від теорії до практики впровадження STEM-технологій у навчальний процес викладання природничо-наукових дисциплін», де прийняли участь з виступами:

1. Радул С.Г. – доцент кафедри іноземних мов Льотної академії Національного авіаційного університету, к.пед.н, м. Кропивницький.

 

АНГЛОМОВНА ПІДГОТОВКА ФАХІВЦЯ В КОНТЕКСТІ STEM-ОСВІТИ

 

2. Чорноглазова Г.В. – старший викладач кафедри авіаційної техніки Льотної  академії Національного авіаційного університету, к.пед.н., м. Кропивницький.

 

ДО ПИТАННЯ ВИВЧЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОЇ МЕХАНІКИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ STEM-ОСВІТИ

 

Заслухавши та обговоривши виступи з доповідями учасників засідання круглого столу, учасники постановили:

1. Довести до відома керівних структур МОН України про проведення в Льотній академії НАУ засідання круглого столу «Від теорії до практики впровадження STEM-технологій у навчальний процес викладання природничо-наукових дисциплін» в рамках Всеукраїнського «STEM-SPRING-FESTIVAL-2018»  з основною метою висвітлення досягнень науково-педагогічної громадськості України та зарубіжних країн у впровадженні концептуальних засад STEM-освіти в освітню практику навчальних закладів різного рівня.

Вважати за доцільне зосередити зусилля науково-педагогічних працівників, які розробляють проблематику STEM-освіти, на таких напрямах:

- виявлення та детальне дослідження концептуальних засад STEM-освіти, їх можливого та доцільного співвіднесення із засадами традиційної освіти у навчальних закладах різного рівня;

- дослідження питань взаємозв’язку концептуальних засад STEM -освіти та окремих навчальних дисциплін у середніх та вищих закладах освіти;

- виявлення можливості та доцільності систематичної організації навчально-виховного процесу в навчальних закладах різного рівня на засадах STEM-освіти;

- розробка конкретних практичних рекомендацій з впровадження основних засад STEM-освіти в навчальний процес середніх та вищих закладів освіти з конкретних навчальних дисциплін;

- проведення експериментальних досліджень ефективності впровадження засад STEM-освіти у навчально-виховний процес;

2. В Льотній академії НАУ відкрити ініціативну науково-дослідну роботу по проблемі STEM-освіти в вищих навчальних закладах освіти.

3. Звернутися до обласної та міської ради з проханням передбачити в бюджеті на наступний рік кошти на підготовку фахівців з інженерних та технічних напрямів з врахуванням тенденцій розвитку STEM-освіти.

4. Подати заявку до Кропивницької обласної державної адміністрації з проханням розбудови STEM-центру академії та підтримки розвитку STEM-освіти в Кіровоградській області.

5. Звернутися до обласної та міської ради з метою організації курсів підвищення кваліфікації з використанням STEM-технологій у навчанні математики та за напрямами STEM-освіти для педагогічних працівників з дисципліни «Фізика».

6. Звернутися до обласної та міської ради з проханням розробити та включити в бюджет на закупівлю необхідного цифрового обладнання для впровадження основних інноваційних методичних рішень STEM-освіти в загальноосвітніх навчальних закладах різного типу та профілю, професійно-технічних навчальних закладах та закладах вищої освіти.

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри фізико-математичних дисциплін
Кузьменко Ольга Степанівна