У Святогірську на Донеччині з 14 по16 грудня 2021 проходив Форум «Освіта для молоді з тимчасово окупованих територій(ТОТ): результати 2021- обрії 2022», організований ГО «Фонд «Відкрита політика» спільно з Міністерством освіти і науки України за підтримки проєкту USAID «Демократичне врядування у Східній Україні». Участь у ньому взяла керівниця освітнього центру Крим/Донбас-Україна ЛА НАУ Світлана Бондарчук.

ЗУ заході взяли участь 46 освітян з Донецької, Луганської, Кіровоградської, Житомирської, Херсонської, Чернігівської областей та Києва, які працюють зі школярами та студентами з тимчасово окупованих територій - вчителі дистанційної освіти, керівники та відповідальні особи приймальних комісій, керівники освітніх центрів «Донбас/Крим-Україна», та викладачі підготовчих курсів для абітурієнтів з ТОТ. А також консультанти Урядової та регіональної гарячих ліній з питань освіти для мешканців ТОТ, представники районних, міських управлінь освіти та громад, представники громадських організацій, які працюють з молоддю з ТОТ та прифронтової зони. На он-лайні зв’язку були тренери - Світлана Кретович, завідувачка відділом освіти і науки Директорату з питань внутрішньої та гуманітарної політики Офісу Президента України; Віталій Носок, державний експерт Директорату фахової передвищої, вищої освіти МОНУ; представник Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України; Наталія Умеренкова, тренерка з профілактики професійного вигорання, наукова співробітниця Інституту соціальної та політичної психології.

У ході спільної роботи учасники створили документи, які стануть у нагоді при стратегічному плануванні майбутньої вступної кампанії та сприятимуть удосконаленню програми освіти для дітей з тимчасово окупованих територій. Так, для закладів вищої освіти сформовано деталізовану комунікативну дорожню карту медіакампанії «Вступ-2022 для мешканців ТОТ».

Важливо, що при її розробці було враховано регіональний зріз потреб ЗВО та виклики, з якими зіткнулися учасники вступної кампанії-2021 (закриті контрольні пункти в’їзду/виїзду, перепони, пов’язані з карантином, проблеми абітурієнтів з мовною та психологічною адаптацією тощо). З огляду на вказані виклики учасники форуму напрацювали конкретні пропозиції, які дозволять освітнім центрам більш ефективно інформувати про освітні можливості закладів та планувати свою роботу в 2022 році.